Home »

Directorul general AGERPRES: Suntem în faţa unui tsunami de dezinformare; tehnologia - parte a problemei, dar şi a soluţiei

Directorul general AGERPRES: Suntem în faţa unui tsunami de dezinformare; tehnologia - parte a problemei, dar şi a soluţiei

Directorul general AGERPRES: Suntem în faţa unui tsunami de dezinformare; tehnologia - parte a problemei, dar şi a soluţiei
 

Fenomenul fake news devine o ameninţare, confruntându-ne în prezent cu "un tsunami de dezinformare", iar misiunea jurnaliştilor este aceea de a verifica informaţiile şi de a contracara acest lucru, consideră directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, Claudia Nicolae.

"Dezinformarea este, prin natura sa, un risc din online. În acest context, dezinformarea, fenomenul de fake news, deepfake devin o ameninţare pentru guvernarea şi ecosistemul cibernetice", a afirmat directorul AGERPRES, marţi, la conferinţa "Building Blocks of Global Digitalisation: creating trust, deterrence & policy coordination through cyber diplomacy".

Potrivit Claudiei Nicolae, "toţi cei implicaţi trebuie să fie conştienţi de alăturarea dintre dezinformare şi securitate cibernetică".

 


Foto: (c) RADU TUTA / AGERPRES FOTO


"Dezinformarea este un proces dinamic, care evoluează continuu şi un proces răbdător, care injectează încet otravă în spaţiul nostru informaţional", a subliniat aceasta.

În acest sens, directorul AGERPRES a vorbit despre importanţa verificării informaţiilor (factchecking).

"Informaţia este esenţială atunci când este adevărată. Dar, ca jurnalişti, nu mai avem 'glonţul de argint', deoarece tehnologia ne-a depăşit instrumentele conversaţionale. În această situaţie, cel mai bun exemplu este fenomenul de deepfake. Jurnaliştii încearcă să îl contracareze. Spre exemplu, multe redacţii au echipe care se ocupă cu factchecking", a explicat Claudia Nicolae.

 


Foto: (c) RADU TUTA / AGERPRES FOTO


Ea a apreciat că, în acest context, "tehnologia este parte a problemei, dar este şi parte a soluţiei".

"Verificarea informaţiilor şi lupta împotriva dezinformării constituie noua misiune a jurnalismului. De la infodemie până în prezent, suntem în faţa unui tsunami de dezinformare. Niciodată nu a fost mai multă. Este imposibil să analizezi întreaga poveste, dar cei care se ocupă cu verificarea informaţiilor încearcă cel puţin să analizeze naraţiunea", a punctat directorul general al Agenţiei Naţionale de Presă.

AGERPRES este partener media al conferinţei "Building Blocks of Global Digitalisation: creating trust, deterrence & policy coordination through cyber diplomacy".

AGERPRES/(A - autor: Oana Ghiţă, editor: Andreea Rotaru, editor online: Adrian Dădârlat)

2022-05-17 12:41:15
AGERPRES

Comentarii

Comenteaza la aceasta stire!